Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

28. mars 2016

Hettekjole fra Hs & J

Denne kjolen fikk godjenta lov til å være med å velge ut det meste til selv. Hun godkjente at det var en kjole hun hadde lyst på og valgte selv ut hvilke stoff jeg skulle bruke. Jeg synes hun gjorde et godt valg.

 Første bildene her har hun tights og singlett fra innlegget under under kjolen. Det var det som var den opprinnelige planen. Senere laget jeg et turkis sett med tights og genser som hun selv sydde lue til og det er på bildene under her (neste innlegg kommer til å handle om disse).

Oppskrift: Oppskriften er fra Helt spesiell og Jubel boken.
Stoff: Rosa chenille og turkis ribb fra stoff og stil. Stripet Jersey som jeg tror jeg kjøpte på myllemusk en gang i tiden.
Konklusjon: litt vanskelig å få det jevnt ved ribben rundt lommene, men jeg synes det rettet seg mer ut etterhvert. Jeg fikk det heller ikke så bra til rundt glidelåsen og ble ikke helt fornøyd her. Samtidig synes jenta at den er for høy i halsen så jeg har nylig fikset på den i halsen ved å kutte den ned ca. 4 cm. da fikk jeg også sjangs til å fikse opp litt i øvre kanten av glidelåsen. Det synes jeg ble mye bedre.
 Kjolen ble for det meste sydd på et kurs jeg gikk på. Her er minstemann med på kurs 2 uker gammel, men når han ikke ville sove i vognen fikk han sove på fanget mens jeg sydde :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar