Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

29. oktober 2010

Strikkede snorer.

Hvordan strikke snorer på to pinner?:
Start med å legge opp 2-5 masker på en pinne, alt etter hvilke garn du bruker og hvor tykke du vil ha snorene, jeg synes ofte at 3 masker er passe. 
Strikk maskene og når du kommer til endes snur du ikke pinnen slik en vanligvis gjør når en strikker, i stede trekker du maskene over til andre enden på pinnen og starter på nytt, slik at du bruker tråden som kommer fra den siste masken til å strikke den første masken på nytt. Gjenta dette på nytt og på nytt så blir det en rund snor. 
Jeg har funnet ut at det er en fordel å trekke litt i snoren en gang i blandt mens du strikker for å få snoren jevnest mulig.
Snorene passer veldig bra på barnetøy, bl.a. på sokker og i luer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar