Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

16. april 2016

Hjertejakke med 198 hjerter


Dette er et av de prosjektene jeg har vært aller mest fornøyd med i det siste. Jeg hadde allerede strikket en dress til minstemann i Kaunigarnet og med grå base og regnbuestriper. Jeg har visst ikke blogget om den enda, men den kommer etterhvert. Storesøster i huset ytret at hun også ville ha noe i det garnet og bestillingen låt som følger: det skulle være en jakke og den skulle være hvit med hjerter. Dette ble resultatet.


Oppskrift: Jeg tegnet hjertemønsteret selv som dere ser fra bildet på siden her. Nederst på jakken har jeg bare brukt det nederste hjertet, mens jeg på rundfellingen brukte hele dette mønsteret jeg har tegnet. Den oppskriften som er her fra drops brukte jeg som utgangspunkt til å strikke selve jakken.
Garn: Det hvite garnet er Sandnes garn sitt Sisu garn, hjertene er strikket med et regnbuefarget Kauni garn.
Pinne: 3
Tilbehør: Hjerteknapper fra Kreaktiv.
Konklusjon: Jeg er faktisk veldig stolt av denne jakken. Jeg synes den ble kjempefin og er nesten der at jeg har lyst på en tilsvarende selv. Nå skal det sis at jenta også er fornøyd, med et lite men... For det Kaunigarnet jeg i utgangspunktet hadde gikk mer fra rødt over til nokså mye lilla før det fortsetter over mot blått. Men så fikk jeg et nøste av min mor som hun hadde kjøpt en gang hun var i Latvia og det ble dette jeg strikket denne jakken med. Minuset var at det ikke var så mye lilla på dette nøstet og dermed gikk det mer fra rødt og nesten rett over til blått. Men den ble jo fin likevel :)





3 kommentarer:

  1. Nydelig jakke!
    Og så imponert over at du har laget hjertene selv. Det er "bare" matematikk, men jeg har ikke satt meg inn i sånn mønstertegning på rundfelling.

    SvarSlett
  2. stilig genser, hilsen retrospilljenten

    SvarSlett