Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

10. oktober 2014

Baby bloomsbury



Disse kjolene er strikket i flere etapper og har innimellom hatt sine turer i ufo-hjørnet, men i april fikk to av mine gode venninner hver sin lille jente og da passet det godt at Anna og Signe fikk hver sin baby bloomsbury kjole. 

Oppskrift:
Jeg tok her utgangspunkt i barneoppskriften på bloomsbury genseren som jeg også brukte når jeg strikket denne genseren til min prinsesse. Jeg regnet meg frem til hvilken størrelse jeg måtte strikke for å få riktig antall masker i forhold til strikkefastheten viss jeg ville strikke med Sandnes garn sitt mini alpakka garn. Jeg strikket i størrelse 2 år, men som sagt med et garn som er mye tynnere enn det anbefalte garnet og med pinner som var tilpasset garnet (oppskriften var strikket med garn som var anbefalt å strikke på pinne 5 og da ville størrelsen blitt tilsvarende 2 år). Nå passet kjolene til 4 mnd. + . Jeg måtte jo også strikke dem litt lange for å få kjole lengde og ikke genser, la til noen ekstra masker på siste halvdelen av kjolen slik at den fikk en liten sving nederst, samtidig stikket jeg armene helt korte i stede for å stikke langarmet kjole.

Garn: Sandnes garn, mini alpakka.

Pinnestørrelse: 3

Konklusjon: To søte små kjoler, til to søte små jenter. Kjekke å strikke.


1 kommentar: