Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

14. februar 2015

Prikke- og hjerteluer

Dette ble fjorårets presang til jul og litt før det også. Jeg må si at jeg ble veldig inspirert til å strikke disse etter å ha sett litt på bloggen til "To Vrange" som strikker så utrolig mye fint! Jeg hadde hatt litt strikketørke og det var perfekte prosjekter som ble nokså raskt ferdig og ble gode og brukbare resultater.

Først strikket jeg en rosalilla hjertelue til Ylva så kom disse fire luene. De var med i gave når jeg og Ylva hadde en tur til Sverige i november og besøkte gode venner der.

Disse to ble gave til nevø og kusine til jul, og mannen min fikk en lik den blå prikkeluen. Problemet er at jeg har litt lett for å tro at min mann er litt stor i hodet så hans lue ble litt stor og jeg har innsett at jeg må strikke ny til ham for at han ikke skal gå rundt med dem som en rar topplue.
I tillegg strikket jeg en rødhjertet lue som på bildet over, den ble bidrag i gaveleken vi hadde i den ene foreningen jeg går i.

  
Til slutt måtte jeg også ha en lue, jeg er litt mer blå i fargene så det fikk bli blå hjerter til meg. 



Oppskriften: er en modifisert Pickles
Garn: Jeg brukte Sandnes garn sitt Ull alpakka som er et fantastisk garn å strikke av, i tillegg synes jeg det er fine farger i garnet og det blir mye og gode og kløfrie resultater av det.
Pinner: Strikket de fleste av disse på pinne 4,5, den ene med røde hjerter strikket jeg på pinne 5, men da synes jeg den ble litt løs i maskene.
Konklusjon: Jeg liker veldig godt disse her og har vært fornøyd med å kunne spre rundt meg av disse som gaver nå i denne kalde tiden. Den som jenta mi har fått er sikkert blant de mest brukte luene hun har og har vært perfekt fordi den fort passer til det meste av klær hun har (det er klart at med en rosa-lilla jente så er det kanskje ikke så vanskelig). Den som min stakkar mann fikk til jul, og det skal sis at han har ikke vært mottaker av særlig mange strikkeplagg fra denne strikkedama, har jeg bommet på størrelsen så der har jeg en jobb å gjøre for jeg har lovet at han skal få en ny.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar