Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

5. februar 2015

Lille frøken rosa tilbehør

Min frøken rosa ønsket seg i fjor vinter votter og lue som var rosa slik som genseren hennes . Jeg hadde mer garn igjen etter å ha strikket denne genseren til henne og det passet veldig bra til votter og lue. Men nå er det slik at dette kanskje er det dårligste blogginnlegget på lang tid. Jeg har bare bilder av vottene som nå er på vei til å bli for små. Luen er allerede for liten, var litt liten allerede når den var ny og ble aldri fotografert før den ble levert videre i en arve pose. Vottene aner jeg ikke hvilke mønster jeg har brukt når jeg strikket den. Luen var en egenkomponert versjon som jeg ikke klarer å gjenta annet enn at jeg tok utgangspunkt i mønsterborden fra genseren og gjentok dette tre eller fire ganger på runden rundt luen. Ble ganske fint, men jeg felte av litt raskt slik at den ble litt kort og ikke holdt mer enn en halv sesong.
Oppskrift: Uvisst
Garn: Sandnes garn, ull/alpakka
Pinnestørrelse: tror det var 4,5
Konklusjon: Jenta vokser og jeg burde ta høyde for det når jeg strikket til henne så hadde produktene kanskje vart mer enn en sesong. Garnet passet godt i tykkelse til votter og lue. Og som dere ser på bildene, lille frøken rosa ble godt fornøyd med resultatet. :)
Det er lurt å blogge om ting jeg har laget mens jeg fortsatt husker hva jeg har gjort og før produktene er vokst i fra og levert videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar