Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

28. mars 2016

Rosa tights og genser til godjenta.


Oppskrift: Tightsen er fra et nummer av Ottobre, jeg fikk egentlig en aha opplevelse på hvor enkelt det er å sy thightser og lurer på hvorfor jeg ikke har gjort mer av dette. Det fremre stykket av thigtsen er lengre enn det bakre slik at det blir rynker på leggene, dette synes jeg var ganske kult, men det gikk ikke inn hos dattera. Den har nå likevel blitt brukt en hel del siden hun fikk den, så helt galt var det da ikke.
Oppskriften til genseren er fra Helt spesiell og Jubel boka. Det var ikke meningen at dette settet her skulle være nattøy, men jeg synes gensere med ragland skjæring har litt lett for å se ut som nattøy og har fundert litt på hvorfor. Det er ikke alltid slik, men jeg har ikke helt komt frem til hva som gjør forskjellen på når det har litt nattas preg og ikke. Er det når armene er mønstrete eller er det når armene er lysere enn bolen?
Stoff: Det rosa stoffet er ribb fra stoff og stil. Det lyse stoffet er et super søtt økologisk bomull jersey med noen søte små giraffer på. Det er kjempe mykt og deilig å ta på. Jeg kjøpte det en gang for lenge siden på cethodesigns.no en butikk jeg ikke tror finnes lengre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar