Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

12. november 2010

Gøril sitt lettvint men godt - middagstips - Skinkebiff med rømme og ris

I dag ble det fantastisk lettvint middag og oppskriften var så praktisk og god at jeg tenkte den var verdt å dele med andre :0) Tilberedningen tar ca. 10 min (eller så lang tid det tar å koke risen).

2 porsjoner:

2 skinkebiffer (Kan helt sikkert bruke andre typer svinekjøtt også, svinekotteletter, svinefileter el.l.)
1 boks rømme
1 ss buljongpulver (toro har noen poser, som ser ut som suppeposer, som heter lys kjøttbuljong f.eks.)
2 porsjoner ris


Fremgang:
Kok ris.
Stek og krydre skinkebiffene lett på begge sider slik at de får en stekehinne.
Rør buljongpulveret ut i rømmen.
Hell rømmeblandingen over skinkebiffene og skru ned varmen noe, la de stå å putre under lokk til risen er ferdig kokt og biffene gjennomstekt.

Ta da! Ferdig!
Smaker fortreffelig, kan helt sikkert passe godt med stekte grønnsaker eller salat til, viss en gidder, eller føre det lettvinte varianten helt ut, og servere med en halv tomat til hver og dele en boks ananas i biter :0)


Har du et lettvint men godt middagstips som du har lyst å dele så hadde det vært vannvittig stilig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar