Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

27. juni 2011

Selebukse

 

 IMG_2452

Denne buksen har vært i bruk en hel stund. Men det lot vente på seg med et godt bilde i stående som viser hvordan buksen hvirkelig ser ut. Jeg kom frem til at bildet nedenfor fikk være godt nok. (modellen er ikke fullt så lett å ta gode bilder av lengre, mest fordi hun stadig er så i farta, også fordi hun ikke lengre alltid smiler selv om kameraet er fremme.)

IMG_0061

 Mønster: Mønsteret til buksen er tegnet etter en bukse som gutten til venninnen min har. Det er en Alba baby bukse som nok er kjøpt i den spede ungdom til Alba baby produkter, min venninnes søster studerte sammen med jenten bak Alba baby. Jeg fant ikke ut om Alba baby har noe blogg, men de selger klær av henne bl.a. her.

 Stoff: Brun velur fra Stoff og stil og blomstret velur fra Stoff og stil. Genialt med brun bukse i forhold til utebruk, den kan brukes mye før den ser skitten ut. Og så elsker jeg det oransje stoffet med blomstene og synes det er nok i sammen med de røde kantene til å gjøre den brune buksen litt jentete.

Tilbehør: Rødt skråbånd fra Kreaktiv (trenger litt mer enn 2 meter). Strikk til benlinningene. Og røde blomster knapper fra Textart.

Konklusjon: Er egentlig godt fornøyd med buksen i forhold til at den er veldig godt anvendelig og som beskrevet tidligere er jeg veldig fornøyd med stoffene jeg har brukt. Men det kan trenges litt justeringer på mønsteret; – armrommene er litt store, - buksen er litt vel posete rundt mage/rygg, – kunnet vært litt størret over rumpen i forhold til fremme og – de mønstrete lappene tror jeg hadde sett enda bedre plassert ut om de stod bare litt høyere oppe.

IMG_2439

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar