Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

1. juni 2011

Strikkebukse/ tights

               Mars 2011 (36)          Mars 2011 (40)
Denne buksen har jeg vist ikke blogget om…. og når jeg satte meg ned for å gjøre det så innså jeg hvorfor; jeg har absolutt ingen gode bilder med den på og det til tross for at det er brukt ganske så mye. Nå får det bare bli disse bildene, det syns vel sånn ca. hvordan den ser ut. Jeg håper på at vi er kommet så langt inn i sommeren at det er lenge til neste gang det er nødvendig å tre på “hu litla” hjemmestrikkede ullbukse, så da blir det ikke noen bedre bilder på en stund heller.

Buksen ble strikket for å ha noe hun kunne bruke til denne kjolen og der er også samme fargene som luen og sokkene jeg har strikket tidligere. Så med hele settet ble hun en ordentlig lilla jente, men ganske fin!

Oppskrift: Jeg strikket denne på frihånd om en kan kalle det det, og det var bare delvis med hell for å si det sånn. Den ble litt kort i livet innså jeg når jeg hadde felt av på toppen, og den manglet mer bak enn foran. Jeg hadde økt en hel del i bakdelen for å få plass til en bleie rumpe i buksa, men tydeligvis ikke nok. Så jeg endte med å hekle en kant øverst i livet, da kunne jeg hekle litt mer opp bak enn foran og så fikk jeg heklet hullerad til å tre snoren gjennom også. Den er jo også veldig lang i beina, men den lengden så jeg i en oppskrift på en annen strikkebukse og trodde det skulle passe bra, det var jo til den alderen jeg tenkte å strikke. Men, men det funker bra med oppbrett og så kan den jo passe i en hel stund da.

Garn: Sandnes garn mini alpakka

Mars 2011 (44)

1 kommentar:

  1. Kjekt med matchende bukse til! Synes du løste det veldig greit med egen oppskrift.

    SvarSlett