Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

19. september 2011

Apebukse til nivøen vår.

IMG_0971 IMG_0974

Nivøen vår ble 3 år for noen uker siden, han ønsket seg dyr til bursdagen og moren hans ønsket ham en apebukse. Begge tror jeg ble fornøyde. Det skal sis at han i tillegg til buksen fikk en diger dinosaur (som er de kuleste dyrene av alle for tiden!) og denne vet jeg at til og med har fått være med i sengen en natt og to. Men buksen ble og bra. Jeg hadde gjort om en del på grunnmønsteret i forhold til tilsvarende bukser jeg har sydd tidligere og var veldig spent på hvordan denne ville sitte på. Etter hvert håper jeg å få dele med meg et live bilde, men foreløpig får beskrivelsen holde. Denne er litt smalere og mindre baggy oppe rundt rumpa, mens den fortsatt er litt baggy og god i beina. Desverre stemte ikke målene rundt livet som var tatt av ham med stappa full mage like godt når han ikke hadde så full mage og dermed ble livribben litt løs. Det skal vi få ordnet på. Og han var den første til å få en helt ekte Yndling bukse ;-)

Mønster: Eget str. 3 år

Stoff: Turkis Chenille, ape jersey og svart ribb alle fra stoff og stil.

Buksen meldes på utfordringsbloggen for søm sin september utfordring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar