Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

19. september 2011

Super enkel “buksepimp”

 

IMG_1006

Jeg blir så superfornøyd når jeg gjør noen små tiltak og så får de så store resultater (i hvertfall i mitt hode).

Dette var et resultat av en vurdering når jeg stod med hodet nedi  “arvet esken” fordi hyllene til Ylva på nytt skulle fylles med neste størrelse klær. Jeg kan ikke få si det nok… “å arve er bare helt supert!!!!!” Vi er bare sååååå heldige! Nå er det slik at vi arver noe jenteklær, men aller mest klær som tidligere har vært gutter sine. Det setter jo også litt preg over hva jenta får gå i, og noen ganger har mor lyst at det kanskje kan få være litt mer jentete, men det er jo egentlig ikke så nøye. Denne buksa dro jeg opp fra esken og var veldig i tvil i vurderingen, skulle den få plass i hyllen eller skulle den bare brettes sammen igjen og puttes ned igjen der den kom fra?….. Den kjentes jo i grunnen ganske god ut, men den hadde noen forferdelig slitte blåe ribber både ved anklene og i livet, jeg tenkte at egentlig hadde buksa sett sine beste dager. Men så grep fornuften meg, jeg klippet av de gamle ribbene, klippet ut nye (denne gangen i jentefargen rooosa) og svipp vips på symaskinen så var buksa som ny! Super duper helt flott og god dongri til barnehagen. Akuratt det vi trengte! Det kan jo nesten ikke en gang kalles pimping som overskriften sier, føler at da burde det i det minste innebære noen nye knapper og allerhelst litt paljetter eller broderte blomster, men det gadd ikke denne moren ta seg tid til, så da ble det så enkelt, men jeg må si at den ble utrolig mye bedre enn utgangspunktet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar