Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

18. januar 2012

3x barnehagebukser

 

IMG_1259

Når Ylva begynte i barnehagen i høst gikk hun kun noen få uker før jeg oppdaget at hun hadde behov for litt flere gode bukser som hun kunne ha i barnehagen. Jeg hadde ikke bukse mønster som var helt hennes størrelse, så jeg forstørret et jeg hadde som var litt lite og laget den grå buksen på bildet. Ved prøve på synes jeg buksen var litt vel posete i livet og rundt rumpa, så jeg justerte mønsteret litt og laget den lilla buksa. Denne hadde fortsatt litt ekstra å gå på rundt livet og rumpa så jeg gjorde enda noen justeringer og laget til slutt den turkise buksa. Den siste buksa ble veldig fin i fasongen, men desverre var den brune ribben jeg brukte av elendig kvalitet så elastikken ble dratt ut slik at den ikke henger helt oppe likevel. Alle buksene blir brukt i barnehagen, eller ble i hvertfall brukt i høst, nå gå det helst i ullundertøy og kjole, det er genialt på vinteren.

Stoff: Alle buksene er laget av velurstoff fra stoff og stil og av ribbestoff fra stoff og stil (den brune ribben var noe jeg kjøpte billig på S&S for et år eller to siden og jeg forstår nå hvorfor det var billig)

Konklusjon: Det er behov for en hel del bukser når man er liten og går i barnehagen. Det er genialt å sy klær til barn, for det er ikke kjempeviktig at passformen er helt perfekt, buksene blir brukt selv om det jo er kjekt å se at det blir bedre fasong på dem når en får prøvd seg litt frem.

IMG_0990

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar