Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

18. januar 2012

Rose rosa selebukse

 IMG_1251  IMG_1257

Nå starter jeg en skippertakblogging for nå er det leeeeenge siden sist og mye som ligger på vent på å havne i arkivet (bloggen). Så håper jeg jeg klarer følge opp målet med å få blogget en hel del og få kommet litt asjur.

Denne buksen er det en ganske lang stund siden jeg laget, det er den første buksen der jeg fikk brukt knappene fra innlegget under. Desverre hadde jeg vært litt gnien på sømrommet i sidene, noe som førte til at det faktisk allerede er hull i siden fordi den er gått opp i sømmen, slurv kalles det og jeg burde egentlig få fikset det så snart som mulig. Jeg forsøkte meg på å få endre litt på størrelsen på pyntesømmene, og det ble greit nok, men jeg har bommet litt på vidden på buksen og noe av fasongen på buksen denne gangen så det burde jeg også forsøke å få endret på.

IMG_1278 IMG_1279

Stoff: Rosa velur fra stoff og stil + blomstret velur fra stoff og stil.

Tilbehør: Knapper fra snap sourse (mer info i innlegget under)

Konklusjon: Ikke den mest velykket buksen, en del slurv fra syersken, og litt bom på fasongen samtidig som jentå plutselig vokste veldig mye. Men jeg synes den ser nokså fin ut når den ligger flatt på gulvet og jeg er fornøyd med endringene på pyntesømmene som er blitt riktigere størrelse i forhold til størrelsen på eieren av buksen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar