Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

12. april 2012

Myk og herlig strikkejakke.

  IMG_1695

Nå er den endelig ferdig og i bruk. Jippi! Ganske stolt og fornøyd over denne strikkejakken her. Egentlig ikke noe vanskelig og utfordrene strikking, men det ligger vel mer i at jeg ikke var helt klar over hva jeg bega meg ut på når jeg begynte på denne, for en lang lang stund siden. Den er strikket på pinne 3, og den er strikket som jakke hele tiden, med andre ord annenhver pinne rett og vrang for å få glattstrikk på retten. Det har vært et av prosjektene mine på listen over hva jeg har lyst å lage, og jeg her veldig fornøyd med å endelig kunne huke av at den er fullført. Det tok betydelig lengre tid enn jeg trodde det skulle gjøre. Men fantastisk myk og god er den og fin i fasongen synes jeg også at den ble.

IMG_1691IMG_1692
Vanskelig å få ordnet noen gode bilder av seg selv. Her har jeg prøvd
meg med selvutløyseren med resultat svakt lys og dårlige ansiktsuttykk :)

Oppskriften: er fra drops. Denne tror jeg rett og slett at jeg har strikket helt som oppskrifta sa i str.m….. nei forresten det har jeg ikke :-) I oppskriften skulle vrangborden skrå utover slik at den var videre nederst enn øverst, og det ville jeg ikke ha, så jeg strikket med det antallet masker det skulle ha på toppen hele tiden.

Garn: er også drops sitt, dette er drops sitt alpakka garn, for meg som er mest vant til å strikke med sandnes garn sine garn blir det naturlig å sammenligne med dette og ved den sammenligningen får jeg si at første overraskelsen var at dette som er drops sitt vanlige alpakka garn er på tykkelse med Sandnes garn sitt mini alpakka. Garnet er faktisk enda litt mykere enn Sandnes garn sitt alpakka garn, men desverre har jeg hørt at det ikke er like holdbart i form o.l. i vask som sandnes garn sitt alpakka garn er, det har jeg selv ingen erfaring med enda så det vet jeg jo ikke helt sikkert.

Pinne: 3

2 kommentarer:

  1. Grattis! Superfin! Har omså lyst på strikkejakke, men det en jo som du sier e så stort prosjekt..

    SvarSlett
  2. Jakka ser fantastisk ut! Gratulerer med den! Måtte trykke på bildene så du kom fram i litt større format for å få sett den ordentlg. (0:

    Ha en strålende dag! Sånt tidlg og litt upålitelig vårvær er jo perfekt for en tynn alpakkajakke strikka på pinne 3! Vel verdt slitet?

    SvarSlett