Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

28. januar 2015

Lilla kjole

 
(fotograf er min 4 år gamle datter)

Kjolen er sydd etter samme mønsteret som kjolen i innlegget under. Jeg har sydd på min egen lille blomst som jeg pyntet med litt perler for å få litt "bling" faktor.


Mønster: Stoff og stil sitt kjolemønster 23075-36 . Jeg hadde tenkt å forlenge den øvre delen av kjolen for å få livet litt lengre ned. Dette glemte jeg selvfølgelig når jeg klippet ut delene til kjolen. Men jeg passet på å sy sømmonnet så lite som mulig, så litt lengre ned kom livet likevel og jeg synes ikke det ble så værst.

Stoff: Både det lilla og det petroliums fargete er babyfløyel fra Stoff og stil.

Konklusjon: Godt fornøyd med en kjole som kan brukes til litt halvfine anledninger. Er til nå brukt både i bursdager og når jeg har gått ut på komi forestilling. Det var meningen at Bloomsbury genseren min skulle brukes til, men det passet ikke så bra som planlagt. Fargen var perfekt til, men det hadde nok vært lurere med en cardigan til. Når jeg tar genseren oppå så blir det litt klumpete og rart både fra knappestolpe, krage og belte.

1 kommentar: