Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

27. desember 2015

Pannebånd til oss voksne.

Dette har blitt julens lille lette julegave. Jeg har hatt med et par slike som pakkelekgave i forening. Og noen har fått bare fordi det var kjekt å ha en liten kjekk hjemmelaget gave på julaften. I tillegg måtte jeg jo sy et til meg selv og et til Ylva.

Oppskrift: Eget. Brukte lengde på ca 45 cm. , skrådde det litt inn bak slik at det er bredere oppå hodet og over ørene enn det er bak i nakken.
Stoff: Ribb fra s&s
Tilbehør: Blomstene er fra strykefolie som er beregnet til å stryke på stoff kjøpt på s&s et "ark" i a4 størrelse så har jeg stemplet ut blomstene med et slikt stempel som brukes til scrapbooking.
Konklusjon: Jeg synes disse ble fine. Pyntet godt opp med blomstene på og de ser faktisk ut til at disse henger godt på også (jeg har ikke vasket det enda, så jeg vet ikke hvordan det vil gå). Jeg laget et i litt lysere lillafarge med hjerter på i stede for blomster også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar