Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

31. desember 2015

Frostskjørt og pannebånd

En av julepresangene i år. Kaya fikk frostskjørt og pannebånd av oss. Ylva fikk også et pannebånd av denne sorten.
Oppskrift: Eget. Brukte snurreskjørt mønsteret til s&s som utgangspunkt for det underste laget av skjørtet, mens det øverste er bare rynket øvert for å få motivet på stoffet finest mulig. Pannebåndet er ca 44 cm. i omkrets med sømrom og høyden totalt er ca.17 cm midt foran som altså brettes dobbelt og sys sammen.
Stoff: Ribb er som er brukt både til livet og kant nederst er fra s&s. Det blå jersey stoffet er fra textart og frost stoffet er kjøpt på en lite stoffbutikk i Grimstad i sommer.
Konklusjon: Pannebåndene er jeg fornøyd med, synes motivet er bra plassert i forhold til stoffet og fassongen ble passe. Skjørtet ble også greit, men det ble likevel ikke helt min favoritt. Håper likevel at mottakeren synes det ble bra og får brukt det masse :)

 Pannebåndene er vist med begge sidene ut, blir jo nesten som to ulike pannebånd :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar