Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

31. august 2010

Polkagris settet fra mormor



Dette settet tror jeg var det første mormoren begynte å strikke på når hun fikk vite at det skulle bli en jente. Og etterhvert som det ble mer og mer stripete fikk det nokså snart kallenavnet polkagris settet. Det er strikket i lanett ullgarn fra Sandnes garn og etter oppskrift fra Sandnes garn. Jeg ønsket denne buksen i stede for den som egentlig hørte til den jakken som var med løs blondekant nede, det hadde helt sikkert også vært fint, men jeg ser fordelen med at det er vrangbord nederst som holder buksekanten litt på plass. Til tross for kallenavnet vi har gitt settet så er det ganske søtt på gullet vårt (alt kler den smukke :-) ) Og det går bra an å bruke bukse og jakke hver for seg, da blir det ikke fult så voldsomt.
 

1 kommentar: