Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

30. desember 2010

Julens dørkranser

Jeg har mye utestående som ikke er kommet på bloggen enda, men tenkte det som hadde juletema hastet mest, slik at det ikke ble juleprodukter langt ut i sommer månedene.

I høst har jeg gått på et kjempe koselig kurs arrangert av Sandnes husflidslag. Det går på dagtid og er beregnet på mødre i permisjon med sine babyer. Vi har gått 3 timer hver 14. dag og lært litt forskjellig håndarbeid fra flittige husflidere. Temaene har vi mye vært med å bestemme selv, og det har vært litt av hvert: strikking, hekling, sying og toving.

Den nest siste gangen i høst tovet vi hjerter. Det ble tovet hvite, lilla og røde hjerter. De andre som var der var litt mer produktive enn meg så de fleste tovet mer enn ett hjerte, men jeg hadde ei lite trulti med meg som hadde feber og vonde tenner så jeg klarte i løpet av 3 timer å bli ferdig med ett rødt hjerte og det med god hjelp fra "de voksne" :)

Jeg synes hjerte ble fint jeg, og siste gangen på kurset før jul skulle vi lage grønn krans, så denne tenkte jeg jeg kunne bruke hjerte til pynt på. Se så fin den ble :)


Samme kvelden var det også laging av grønn krans, denne gangen for unge husflidere og denne gangen uten baby. Og slik ble krans nummer to seende ut:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar