Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

13. desember 2010

Mitt eget enkelt men godt - middagstips - Pasta med reker og lys saus

Denne oppskriften tar max 10 min. å tilberede og er blandt mine absolutte favoritter. Jeg lærte den av Tone og OM en gang, så det er di som skal ha æren for den. Pga. amming er det lang tid siden jeg spiste reker og dette er en av rettene med reker jeg savner sårt. Snart på tide nå.

2 porsjoner:

1 pakke fersk pasta

1 chili
1-2  fedd hvitløk
1 ts olje
1 liten med fløte1 boks reker i lake (lager du større porsjon kan du godt mikse litt og ha en boks med reker, en med krepsehaler og en med blåskjell f.eks.)

Sett på den ferske pastaen til kok.
Finhakk hvitløk og chili og fres i en panne i litt olje. Hell over laken fra rekene, kok det til veskemengden er  halvert. Hell over fløten og kok det sammen. (Liker du det best når det er litt fylde på sausen kan du nå tilsette litt jevning, men det går helt fint uten også). Når pastaen er ferdig kokt har du reken i sausen og serverer (rekene skal ikke kokes eller ligge lenge i varmen, da blir di seige).

Er godt med salat til, har ofte kjørt veldig enkel salat for å holde enkelheten på samme nivå. Forslag er ruccola salat med litt presset fersk sitron over og litt salt og grovkvernet pepper på, kan evnt. også dele noen cherry tomater i to og legge i salaten.

Nam nam.....

Har du et godt middagstips som i tillegg er raskt og enkelt. Del det gjerne med meg og de andre som er innom siden min. :0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar