Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

8. mars 2011

Fleecekjole med hjerte

I høst sydde jeg denne fleece-kjolen, jeg hadde hatt idèen helt fra jeg kjøpte et fleece pledd billig på Kid (eller var det princess?) Det hadde en fin bord langs kanten og jeg tenkte den kunne være fin nederst på en kjole.
Og det synes jeg jo at den ble. Kjolen er ikke brukt så veldig mye, men hun hadde den på nokså nylig og da kom jeg på at jeg ikke hadde blogget om den. Jeg har også sydd en bukse som kan brukes til, jeg fikk ikke tatt bilde med den på, men her er hele settet.
Mønster: Kjolen er sydd etter eget mønster, buksen er sydd etter mønsteret til "bukse uten sidesøm" fra boken__ av __
Stoff: Flecce pledd fra Kid (tror jeg) og mønstret stoff fra stoff og stil.
Tilbehør: Trykknapper på skuldrene.
Mest fornøyd med: Selve idèen med å ha borden nederst på kjolen.
Minst fornøyd med: Pleddet var billig av en grunn, kvaliteten på fleecen er tydelig ikke særlig bra. Det kan vel også sis om sømmene mine på aplikasjonen på magen, de er allerede i ferd med å gå opp på deler av hjertet og kjolen er havnet i haugen for klær som må fikses (og det er jo så kjedelig, så faren for at den blir liggende der lenge er nok stor).

3 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har!
    Og så utrolig flink og allsidig du er!
    Gøy å kikke gjennom bloggen din :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig kjole :) Kjekk blogg du har.

    Hilsen Mari

    SvarSlett
  3. Hei
    Så skjønne barneklær du lager..-virkelig inspirerende!
    Hilsen en annen Myrvang :)

    SvarSlett