Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

1. mars 2011

Strikket baggy spirallue

Luen har jeg beskrevet tidligere som en av fjorårets julepresanger, jeg måtte strikke en til meg selv også og har brukt den masse. Men som jeg forklarte her klødde den første kanten jeg heklet på, så nå har jeg byttet den til en kant i angora-ull garn fra nøstebarn og da i naturfarge, passet enda bedre med det sjalet jeg bruker mest.
Her er noen in action- bilder av meg:
 Men denne tulla er jo en mye bedre modell, selv på mine klær:
Oppskrift: Her
Garn: Sandnes garn alpakka til selve luen og nøstebarn angora-ull til kant.
Pinne: 5 og 7 
Heklenål: 3 (jeg heklet på denne luen to runder med fastmasker, ingen picoter)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar