Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

1. januar 2016

Bukse og lue for en ordentlig jobbemann

Vi er faddere for en tøff lite gårdsgutt og til jul fikk han bukse og lue som kunne passe for en ordentlig "jobbemann" (de mennene som kjører gravemaskin o.l.).
Bukse
Oppskrift: på buksa har jeg brukt et mønster fra Ottobre 4/2011 og i tillegg latt meg inspirere av en annen bukse jeg hadde sett som hadde en slik skrå skjæring.
Stoff: Svart og turkis ribb og svart chenille fra S&S. Det turkise chenille stoffet med maskinene på er jeg usikker på hvor jeg har kjøpt, det har ligget på hyllen i mange år og ventet på å bli til noe fint til en tøff liten gutt.
Knoklusjon: Jeg synes buksa ble tøff, den skrå skjæringen gjorde seg bra og denne typen lommer ble også litt stilig. Selv om disse lommene var nokså vanskelig å få helt fine. Jeg har ikke sett buksa på gutten, så jeg vet ikke hvordan den ble for ham, men jeg fikk jenta mi til å prøve den på og på henne såg den i hvertfall bra ut.
Lue
Oppskrift: Ottobre 4/2014, bare at jeg har la mønsteret dobbelt slik at luen er dobbel i stede for å få en sydd kant nederst.
Stoff: Turkis ribb fra s&s og en liten traktorgraver fra stoffet som jeg brukte i buksa har jeg sydd på.
Konklusjon: Luen ble grei, ble litt hvitt rundt kanten på traktorgraveren og det likte jeg ikke, men, men. Oppskriften på luen har jeg brukt flere ganger og noen ganger synes jeg den blir for lite skrå på toppen, men på denne tror jeg det ble greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar