Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

21. mars 2010

Indrefilet av Svin med marinerte tørkede tomater og aprikoser innsurret i bacon.

Indrefilet av svin
Bacon
Tørka tomater
Tørka aperikoser
Hvitvin eller portvin
salt og pepper.

Serveres med poteter, grønnsaker og saus :)

Legg tomatene og aprikosene til marinering i hvitvin eller portvin.
Ha salt og pepper på indrefileten og stek den i pannen slik at den får en stekt hinne ytterst. Stek baconet lett i pannen. Behold stekeskyen fra fileten og baconet til å lage saus av.
Legg de marinerte tomatene og aperikosene på oversiden av indrefileten og surr bacon rundt, legg den i en ildfast form og stek i ovnen på ca 180 grader til steketermometeret viser 70 grader (tar mellom 20 min. og 1 45 min. alt etter hvor mye annet du har i ovnen samtidig. Ta kjøttet ut og la det hvile en liten stund før du skjærer det opp og serverer.
Vi serverte med ovnsbakte poteter, kokte gulrøtter, pastinakk purè, stekt grønnsaksblanding (sjampinjong, squash, paprika og løk) og saus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar