Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

3. mars 2010

Sy-prosjekt fra ungdomstiden.


Dette var mitt første større sy-prosjekt (tror jeg var ca 17 år når jeg laget denne). Jeg hadde fått for meg at jeg skulle sy meg en kjole, så da tegnet jeg mønster og satte i gang. Det kommer ikke så godt frem på bildet, men kjolen er i mørk blå og brun velur, der den brune veluren er sydd inn som et stykket som slynger seg fra forstykket og bak på bakstykket, nokså finurlig om jeg skal si det selv :0)
Beklageligvis var den første gangen jeg brukte kjolen en nyttårsaften da en rakett traff meg og det ble en del svidde hull i kjolen, noe har jeg klart å rette opp i, men noe synes litt fortsatt. Etter hva jeg kan huske har jeg ikke brukt kjolen siden.
Den andre kjolen tror jeg jeg sydde året etter, viss jeg ikke husker helt feil. Også denne gjorde jeg alt helt fra grunnen, startet med å tegne mønster, tok utgangspunkt i en annen kort kjole som jeg syntes var fin i fasongen og justerte etterhvert til jeg ble fornøyd. Denne er ikke sydd i noe strech stoff og dermed satte det litt større krav til modell og fasong, jeg vet at jeg hadde en tur opp til min moster som er veldig flink til å sy for å få litt hjelp med snittene over brystet, men ellers tror jeg jeg gjorde det meste selv (det er i hvertfall slik jeg husker det :)).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar