Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

3. mars 2010

Tovet lappeteppe


Lappeteppe strikket i ullgarn fra Gjesdal spinneri og tovet etterpå.

Startet med at vi var noen jenter som hadde et lite strikkekurs med min mor. Da strikket vi en del lapper i forskjellige teknikker for å lære det helt enkleste i forhold til strikking. Jeg strikket etter det noen flere lapper slik at teppet mitt skulle få en viss størrelse og heklet til slutt en kant rundt det hele. Det hadde hele tiden vært planen at lappene skulle sys sammen og toves, så den planen fulgte jeg. Men jeg var i grunnen mer fornøyd med teppet før det ble tovet, da kom de ulike teknikkene frem og det var i grunnen nokså fint, nå kan en så vidt tyde at lappene er strikket på litt forskjellige måter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar