Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

9. august 2011

Sommersjal

I mars startet jeg på dette sjalet;
Blått sjal (6)

Det var mitt første sjal og jeg hadde ingen idè om hvilke jobb det ville være. I mai ble jeg ferdig med sjalet etter det jeg syntes var ganske mye jobb. Det var mønster både på retten og vrangen, og garn og pinner gjorde heller ikke at det gikk av seg selv, men resultatet er blitt mye brukt i juni og juli, og når enden er god er all ting godt…….. så da var det endelig tid for å blogge om det i august. Jepp, jepp ting tar tid.

IMG_2544     IMG_2624
IMG_0833     IMG_0834
Litt bilder av sjalet i bruk, godt anvendelig både i halsen og over skuldrene og så fantastisk lett, lunt, mykt og deilig!  

Mønsteret er fra dropsdesign her. Jeg strikket ikke så mye rillekant langs ytterkanten som mønsteret sa, fordi jeg tenkte jeg kanskje ville bruke det i halsen og da var det fint om mønsteret kom frem og ikke bare en rillekant.

Garn: Kidsilk fra drops. 75% mohair super kid  og 25% silke

Konklusjon: Blått er flott! Fantastisk mykt og deilig garn, men ikke mye sliktesterkt, har allerede klart å ryke en tråd langs kanten og måtte fikse og trikse og reparere litt. Sjalet ble en del mindre enn jeg hadde forventet etter å ha sett på bildet fra mønsteret, selv om jeg jo ikke strikket like bred rillekant langs ytterkanten på sjalet, men likevel. Størrelsen er derimot veldig grei så det gjør i grunnen ikke noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar