Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

26. juli 2011

Blomster og mobil.

Etter fredagens ufattelige hendelser føler jeg at jeg burde si noe…fint……, men som mange andre har sagt før meg, ordene strekker ikke til……… Etter en helg med mye følelser, og der jeg mest har sittet å måpet, både over all grufullhet en mann kan gjøre, men også over hvor fantastiskt det er å bo i et land som Norge. All den medfølelsen folk viser og hvordan landet mobiliserer seg for å vise at dette står vi sammen mot og at hele befolkningen tar det som et personlig angrep. Gårsdagens fakkel/rosetog var et flott eksempel på dette. Det føles godt å få være med å vise sin medfølelse til alle de innvolverte og det føles godt at vi kan gå sammen mennesker i alle aldre, farger og med bekledninger som viser at vi har forskjellige trosretninger, vi er norges befolkning og vi står sterke sammen.

Så til det egentlige blogginnlegget: Jeg har fått meg ny mobil og i den sammenheng trengte jeg en ny mobilveske. Laget meg en i skinn som ble slik:

IMG_0356

IMG_0357

Mønster: eget

Matrial: Skinn fra min mors skap. Hun har en pose med gamle skinnrester kjøpt en gang på 80-90 tallet fra en fabrikk som laget skinnklær (viss jeg ikke husker det helt feil).

Konklusjon: Jeg synes vesken ble fin, men vi får se om den blir praktisk. Foreløpig ser det ut som den kanskje er litt for trang, men jeg ser for meg at den vider seg lett ut. Jeg innsåg også etter å ha klippet ned den øvre kanten at det var en tabbe å klippe slik jeg har gjort på baksiden, da linsen til kameraet blir liggende åpen. Skinn er et bra materialet til slike vesker, solid og beskyttende.

1 kommentar:

  1. Nei, ord strekker ikke til. Uansett har du laget en flott mobilveske, takk for ideen :) Har noen skinnrester liggende... Har også titta på den utrolig søte og svært velkledde snuppa nedover sidene her. FIN!

    SvarSlett