Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

10. januar 2015

Knyttebukse - en lang utgave

Stikkordene for dette og forrige innlegg er "mindre vellykket" og "lurt å ta mål".
Denne buksen er også tatt frem fra de gamle bildene og den ble liksom aldri helt tipp topp. Buksen er nå sendt videre i en arvepose til noen andre som jeg håper er litt lengre i vekst enn min jente er. Den er sydd etter mønsteret på knyttebukse fra jubel i boken "Made by me", og som nevnt tidligere hadde det nok vært lurt å ta mål av mottaker før jeg sydde denne. Det ble tydelig at min to åring var betydelig kortere enn 2 åringen som mønsteret var laget til. Og når buksen ble vokst inn i og passet på lengden, hadde jenta vokst i fra denne typen bukse- Hin hadde begynt å gå på do selv og det ble upraktisk å bruke buksen noe særlig.
Mønster: Knyttebukse fra Jubel, side 108-109 i boken "Made by me". Størrelse 2 år.
Stoff: Velur stoff fra stoff og stil. Til kant og fotlinning har jeg brukt jersey stoff fra stoff og stil.
Konklusjon: Buksen ble veldig lang i beina og i overkroppen. Beina er værre enn det det ser ut til på bildet fordi jeg har brettet den opp litt når jeg skulle ta bildet, men dette gled ned når hun beveget seg i den. Generelt sett ganske mye for stor. Den ble ganske Ellers synes jeg det er en grei bukse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar