Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

18. januar 2015

Minni mus kjole til mor i huset.

Det er datteren min som kaller dette for Minni mus kjolen min fordi den er rød med hvite prikker, og Minni mus har også ofte røde eller rosa kjoler med hvite prikke.



Jeg liker i grunnen kjolen godt, spesielt noen dager synes jeg den passer den perfekt. Det er helst på sommeren i grill/hage-selskap den har vært fin å ha. Slik er det vel ofte med klær at det er noen dager de er perfekt og andre dager der det ikke helt var det vi tenkte :)

 Jeg har to hvite trykknapper i knappestolpen fremme, fint kammuflert blant alle de andre hvite prikkene.

Mønster og stoff: Mønsteret er fra stoff og stil og stoffene er også valgt helt som på bildet i stoff og stil katalogen for våren 2013. For å si det slik, så falt jeg for bildet i katalogen, gikk inn i butikken og sa "jeg vil sy en slik kjole, hva trenger jeg? ".
 Konklusjon: Fornøyd med kjolen og møsteret har jeg faktisk brukt en gang til til en kjole i andre stoff som det skal komme innlegg om senere.
Jeg syntes beltet ble litt høyt oppe i livet etter min smak og til neste gang var ønsket å forlenge livet med en cm. eller to (tror derimot at jeg glemte det på neste kjole også når jeg klippet ut stoff delene). Jeg kan jobbe med mine syferdigheter slik at det er litt triks rundt nakken som kunne vært gjort bedre for å få den til å ligge litt finere, men det kan du ikke se når jeg har den på for det er på innsiden så det gjør ikke så mye.
I forhold til knappene fremme kom jeg frem til at jeg kunne hatt den øverste knappen litt høyere opp slik at jeg ikke hadde behøvd å bruke en sikkerhetsnål i den for at ikke utringningen skal bli vulgær :) Dette har jeg tenkt å fikse på, men glemmer det mellom hver gang jeg bruker den, så da blir det fort en sikkerhetsnål som blir det jeg har tid til neste gang jeg tar den på meg også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar