Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

1. februar 2011

Strikkesokker fra Myk start

Disse sokkene strikket jeg når jeg skulle gjøre jenta mi ekstra fin til navnefesten og ville strikke lue og sokker som stod i stil til kjolen hun skulle ha. Jeg hadde ikke så veldig god tid på meg og først strikket jeg disse sokkene som når jeg prøvde dem på så ut som di kjempeføttene, dermed måtte jeg strikke et par til som passet litt bedre på det tidspunktet. Nå har jenta vokst  og har fått kjempeføtter (som ikke lengre virker så kjempe store) som passer oppi sokkene. Sokkene har god fasong som kan brukes både som knesokker og nedbrettede vanlige sokker. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle strikke nye snorer til dem som ville passet bedre til litt flere klær, men det har jeg bare ikke gjort. Litt upraktisk med hvite sokker, så det er ikke di som blir brukt mest, men det hender.
Oppskrift: boken "Myk start"
Garn: Sandnes garn sitt lanett baby ull

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar