Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

18. juli 2011

Bukser til apekattene borte i gata.

Vi har to herlige gutter borte i gata, de er brødre og begge fyller året i mai, minstemann ble 1 år og eldstemann ble 3 år. En god stund før bursdagene bestemte jeg meg for å lage bukser og luer til guttene. Ting tar tid og det er ikke alltid jeg får sydd så mye som jeg tenker jeg skal. Når alt var klart tok det likevel en tid før jeg fikk truffet guttene gitt dem bursdagsgavene. Men nå er i hvertfall gavene endelig overlevert og moren ble i hvertfall fornøyd, håper også guttene synes klærne er gode og kjekke å ha på.

Vi er så heldige at vi skal på ferie sammen med guttene og er jeg virkelig heldig får jeg se buksene i bruk da. I mellomtiden har jeg fått min lille ville til å være model igjen :)

IMG_0279  IMG_0318IMG_0309IMG_0289

Turkis ape til Hålandsgutta (27)b

Mønster: Klærne er sydd etter egne mønster. Luene er tegnet og utviklet etterhvert som jeg har laget noen luer. Selebuksen er en modifisert versjon av denne. Jeg er denne gang mer fornøyd med passformen. Den største buksen er også tatt utgangspunkt i ett tidligere mønster (husker rett og slett ikke hvor dette opprinnelig er fra) i størrelse 4 år, jeg er redd den ble litt vel stor til eldstemann, men håper den kan brukes viss han bare bruker ribbene og bretter den opp.

Stoff: Apestoffet er et bomullsjerseystoff fra stoff og stil. Den turkise strech veluren er også fra stoff og stil og det samme er den sorte ribben på den store buksa.

Turkis ape til Hålandsgutta (27)c

Tilbehør: Svart bomulls skråbånd fra stoff og stil og svarte knapper fra “Kreative hender” på Ålgård.

Konklusjon: Jeg synes jenta mi var så sjønn i selebuksa at den nesten var vanskelig å gi videre. Fasongen ble veldig bra denne gang. Jeg er litt mindre sikker på den største buksa, men den har jeg jo ikke sett på noen enda. Dekorsømmene gjorde litt mindre av seg enn hva jeg hadde forventet, men jeg synes likevel at denne ekstra detaljen var med å gjøre buksene spesielle.

6 kommentarer:

  1. For en fantastisk drakt! Kjempe fin :D Hvor mye tar du for slike? Sømmene fremme og bak gjorde buksa enda mer spennende. Kjempe flink er du :D

    SvarSlett
  2. utroooolig stiligt sett<3<3<3 lager du på bestilling???

    SvarSlett
  3. Så fine, det var flotte graver :D


    La meg til som følger jeg, ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  4. Takk for så flotte kommentarer. Tar det som et kjempe kompeliment at noen spør om jeg selger. Jeg har foreløpig bare solgt et par luer og er litt i tvil om jeg kan si ja til å selge noe særlig mer. Mest fordi jeg ikke er sikker på om tiden strekker til, men er det noen som er virkelig interessert så send meg en mail til barbrolunde@hotmail.com med tydelig tittel i emnefeltet (ellers kan det være jeg ikke tør åpne den). Kan si med en gang at helt lik disse buksene kan det ikke bli uansett fordi jeg ikke har mer igjen av dette apekattstoffet.

    SvarSlett