Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

22. mars 2015

Fra sekkeformet dongritunika til litt spesi mammakjole.

Her er noe av det som kom til når det var en kul på magen. Det startet som en dongritunika som egentlig var forkastet på grunn av ubrukelig fasong. For å si det slik så ser den ut som en sekk når man ikke er gravid og har den på seg. Og ja den er egentlig ikke beregnet for noen gravidmage. Jeg hadde lagt den i tøy haugen fordi den var laget av et lett og mykt dongristoff som jeg tenkte kunne brukes til en liten lett dongribukse eller noe sånt. Så ble det i første omgang til en annen bruk, men jeg ser ikke bort i fra at det kan bli en liten bukse av den til slutt alikevel.

På et tidspunkt under graviditeten kjente jeg at det var fryktelig deilig å ha på seg tights i stede for bukse fordi jeg syntes alle buksene fikk en linning som klemte på ett eller annet vis ubehagelig på magen. Men for å bruke tights trengte jeg noen flere tunikaer/kjoler og da fant jeg på at jeg kanskje kunne sy om denne her litt. Jeg syntes den var for kort til å gå i uten å sy den om, så jeg måtte ha på en kant nede for å gjøre den litt lengre. Og for å få en viss sammenheng så sydde jeg også på en lomme for å skape litt mer helhet. Jeg må selv innrømme at den ikke er veldig vakker og det var litt med blannede følelser jeg brukte den, men jeg brukte den faktisk litt. Og det skal sis at jeg fikk mye skryt av den av Ylva sine 4-5 år gamle venninner som synes den var veldig fin med blondekanten nederst. Det er da godt for noe :)
Her kommer før og etter bilder, det skal sis at det gikk litt tid og magen fikk tid til å vokse en del mellom før og etter bildene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar