Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

2. mars 2015

Strikket ullsinglet


Dette er ett av plaggene som er strikket for lenge siden, men ikke blitt blogget om før nå. Jeg hadde trodd det var et plagg som kom til å bli brukt mye mer enn det er blitt, men sånn er det vel av og til. Jenta mi er nokså varmblodig og dette var jo ingen kjole, så da var heller ikke det en motivasjon for å ta den på. Synes likevel at den ble nokså søt.



Oppskriften: er fra Lene Holme Samsøe sin bok "Sødt og blødt". Oppskriften heter i boken inderst inne og starter på side 15. Jeg husker ikke hvilke størrelse jeg strikket, men jeg husker at jeg strikket den ekstra lang for å trekke ut varigheten på den. Den er hos meg i full lengde 40 cm. og at den er strikket i ribb gjør at den er ekstremt fleksibel i vidden, den har sikkert passet et par år nå og kan sannsynligvis passe en stund til.
Sødt & blødt

Garn: Alpakka fra Drops garnstudio

Pinner: er ikke helt sikker, men tipper på str. 2,5 eller 3.

Konklusjon: Nokså søt variant av strikket undertrøye/singlet/vest til jenter. Pynter opp med litt mønster på brystet som var lett å strikke. Synes også innsvigningene rundt armene gjør fasongen nokså finslig. Til tross for alle fine ord jeg kan si om denne, er det en konklusjon som kanskje sier mest like vel. Lite brukt.

1 kommentar:

  1. Så fin trøye/ singlet!
    Den kan jo fint brukes utenpå ullundertøyet :)

    SvarSlett