Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

6. mars 2015

Strikkekofte til meg selv.



Starter med litt skryt til meg selv: Jeg har vært ganske så flink til å få ferdigstilt en del prosjekter i det siste!!!
Det føles godt!

Dette er en av ufoene som ble startet på i fjor vinter og strikket veldig mye på da, faktisk så mye at den nesten var helt ferdig, jeg hadde til og med sydd og klippet opp midten, men manglet å få strikket knappestolpen og linningen oppe rundt halsen. Plutselig var det vår og det i kombinasjon med at jeg ikke følte at den ble helt så bra som jeg hadde håpet så ble koften lagt til sides og ikke funnet frem igjen før godt ut på høsten som var. Jeg tok meg sammen og fikk gjort siste innsats slik at den ble ferdig. Og best av alt den ble mye bedre enn jeg hadde på følselsen at den skulle bli. Den er ikke helt perfekt det kan jeg si, men når jeg ser den på bildet her så kjenner jeg igjen at jeg er nokså fornøyd tross alt.

0913 Til FjellsMønster/oppskrift: Kommer fra dette heftet her fra Sandnes garn og er faktisk den modellen som er avbildet her på fremsiden, bare med egne fargekombinasjoner.

Garn: Sandnes garn sitt Alpakka garn.

Pinner: Nå er jeg litt usikker, men tror det meste ble strikket på pinne 3,5 eller kanskje på 4.









Konklusjon: Fornøyd følelsen er fortsatt nokså skiftene. Som beskrevet over så følte jeg en stund at den ikke skulle bli helt bra, så ble resultatet bedre enn forventet og det er jo alltid gøy, men det er nok fortsatt litt som mangler på at den er helt perfekt.
For å nevne noe:
1. - Den nedre mønsterborden har jeg ikke klart å holde trådene på baksiden slakke nok slik at den strammer litt inn i forhold til rettstrikkpartiet over (dette får vi legge på strikkeferdigheter som stadig er i utvikling og bedring).
2. - Jeg synes den er litt vid i midtpartiet, kunne godt å hatt litt mer innsvingt fasong her, kan ha en tendens til å føle at den er litt posete. Og det stemmer nok nokså bra siden jeg har kunnet bruke den nokså mye i vinter til tross for en voksende og etter hvert nokså markant kul midt på magen. Får se nå når kulen forsvinner hvordan passformen på koften er da.
3. - Jeg strikket litt ekstra bak i nakken for at den ikke skulle være for utringet bak, men det var likevel vanskelig å få tilpasset halsrundingen ordentlig synes jeg og denne er blitt litt slakk og litt vid. Jeg Gjorde et lite triks med å bruke litt sytråd over skuldrene for at den ikke skulle sige så mye her, men dette må jeg nok finne en bedre løysning på.     

Mest fornøyd med fargene som jeg synes er veldig fine og gir meg litt is og vinter følelse, det synes jeg passer godt :)

1 kommentar:

  1. Skikkelig fin kofte! Det ligger mye arbeid i et sånt prosjekt :)
    Synd at du ikke er helt fornøyd :(

    SvarSlett