Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

15. mars 2015

Ruging og Reiring

Kulen på magen vokser og dagene går over i permisjonstid og den siste ventetiden. På planen står ruging og reiring og det er div. håndarbeid som blir fikset og ordnet på i denne tiden.Denne tiden sluttet på søndag. Nå er Kulen borte og blitt til en liten sjønn gutt, men jeg legger inn noen innlegg fra det som ble gjort i ventetiden først, så kommer det nok litt av det som kan vises på knøttet etterhvert :)

Noe av det som ble fikset på forhånd var at ett stort lett dobbelt laken fra ikea ble til flere små lakner som passer til madrassen i vuggen. Jeg sydde også et lite dynetrekk til den minste dyna. I tillegg var det behov for nye trekk på ammeputene. De hadde noen lyserosa trekk med div. stygge flekker på fra før. Jeg synes de ble vesentlig finere og passer bedre nå til å ligge rundt i sofaene og slenge.

Oppskrift/mønster: på dynetrekk og laken var det jo bare å måle størrelse og på ammeputene var det bare å tegne av etter de gamle trekkene.

Stoff: Til sengtøyet er det brukt sengtøy til dobbelseng som er kjøpt på Ikea, billig, lett og mykt stoff til denne bruken. Det samme er brukt på den blå ammeputen. Det brune stoffet med hjerter som er brukt på den siste ammeputen er et gammelt stoff fra S&S som har ligget i hylla i noen år og ventet på å bli brukt.

Tilbehør: I begge ammeputene er det brukt glidelås fra S&S. Jeg prøvde ut to ulike måter å sy i glidelåsen ut i fra videoer på youtube. Tror ikke jeg fikk noen klar favoritt, men litt gøy å prøve ut litt av de triksene som blir anbefalt. Det som var litt lurt med den ene var å teipe glidelåsen på plass med maskeringsteip før jeg sydde den på plass, da slapp jeg å bruke nåler og kunne sy tvers gjennom teipen og så rive teipen bort etterpå.

Konklusjon: Nå er vi klar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar