Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

8. januar 2016

Lilla sminkeveske


En kjekk tennåringsjente fikk en lilla sminkeveske av oss til jul (andre vi kjenner stod for litt innhold til sminkevesken, så da håper jeg det kunne bli en passende gave til en jente i ungdomskolealder). Denne synes jeg selv at ble pen, men kanskje litt lite kreativ i mine øyne. Tenker at den likevel er praktisk i størrelse og fasong. Jeg har tilsvarende fasong selv  som sminkeveske og synes den er veldig praktisk om en ikke er blant dem som trenger å dra med seg et helt sminkestudio for å føle seg vel. Dette er også en av de hjemmesydde gavene som jeg brukte mest tid på denne julen, dette på grunn av at jeg valgte å sy veldig mye av den for hånd for at det skulle bli finest mulig.

Oppskrift: Finnes diverse oppskrifter på hvordan slike toalettvesker sys når en søker f.eks. på pinterest. Jeg brukte bare en tallerken til å tegne fasongen og tok det ellers litt på følelsen hvordan jeg ville ha den.
Stoff: Lilla babyfløyel, blomstrete fast vevd bomullstoff  og en remse med blonde utpå samt et lilla bomullstoff som for på innsiden er alt i fra stoff og stil.
Tilbehør: Sort glidelås og sort "silke" skråbånd også fra stoff og sil.
Konklusjon: Fin, men kanskje litt kjedelig sminkeveske som jeg håper at likevel kan være praktisk og god i bruk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar