Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

10. januar 2011

Pingvinbukse til nevø

Jeg sydde denne pingvinbuksen i julepresang til nevøen min. Jeg ble forbøyd og det virket som både gutten og moren til gutten også var fornøyde :) Så da er jo alt bra!

Buksen er sydd i størrelse 3 år og den er litt stor, men så blir ikke han 3 før i september så det skulle jo bare mangle, men da passer den forhåpentligvis i sommer også. Jeg ser at lappene over knærne kunne vært litt mindre, det var jo meningen at di skulle være litt store, men di skulle tross alt være over knærne. Det kan være at det ser litt bedre ut når han vokser mer i buksen. Jeg har brukt vlisofix under lappene på knærne, det gjorde at de blr litt stivere, men det kjentes også ut som det ville holde dem litt mer solide, det vil vise seg. Sydde et insnitt i lappene på knærne for at det skulle bli litt kulere fasong på dem og de skulle forme seg til knærne når han skal bøye dem.


Mønster: Minikrea.dk Posebuks 20300 str. 3 år (baklommen og lappene på knærne er sydd på i tillegg).

Stoff: Begge stoffene er kjøpt på stoffogstil.no 
- Pingvinstoffet er et bomullstoff med trykte pingviner.
- Det svarte stoffet heter sort poplin og er 35% bomull og 65% polyester, og er delvis vindtett.

Tilbehør: Merkelappen er kjøpt på minanamnband.se
Strikk til liv og bein er vanlig buksestrikk kjøpt på kreaktiv.

1 kommentar:

  1. Så göy å ha sydd sin egen voksipose! Vesten jeg har strikket er i 3 störrelser, 1 år, 2-3 år og 4-6 år. Strikkefasthet 22m/10 cm, i hefte er den strikket i 3 trådig alpakka.

    SvarSlett