Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

21. januar 2011

Strikkevest fra myk start og test av nøstebarn garn.

Jeg må innrømme at jeg ikke bet spesielt merke til denne vesten når jeg bladde gjennom "Myk start" boken, hverken første, andre eller tredje gangen. Delvis fordi det er en av de bakerste oppskriftene, mest tror jeg fordi bildet rett og slett ikke fenget meg. Men så kom en av husflidjentene med denne på sin lille jente, strikket i to lyse mot lysebrune farger i Sandnes alpakka garn og den var bare sååååå fin. Dermed lot jeg meg friste til å prøve jeg også.

Jeg hadde nokså nylig fått noe garn jeg hadde bestilt fra nøstebarn, det ene var et nøste i ull/silke farge lyng, mens det andre er ull/angora i natur. Når jeg fikk nøstene i posten var jeg ikke særlig imponert, jeg synes ikke de såg så fine ut som jeg hadde ønsket, var litt seige å stive og mindre myke enn forventet. Nå når jeg har strikket av dem er jeg mye mer fornøyd! Ull/sike garnet ga et mye mer elegant og eksklusivt preg når jeg hadde strikket med det, og ull/angora garnet ble mykere og mykere jo mer jeg strikket med det og tok i det. Skulle jeg gjort noe anderledes her hadde jeg brukt en pinne mindre, for jeg synes den ble litt løs i strikket og så hadde jeg nok strikket den bitte litt lengre.

Oppskrift: "Myk start" av Langhelle side 89. str. 3-6 mnd
Garn: Nøstebarn 2 tråds ull/silke farge lyng
           og 2 tråds ull/silke farge natur.
Pinne: 3 (burde brukt 2,5)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar