Velkommen til deg som har tatt en tur innom bloggen min.

Dette er en liten hobbyblogg. Jeg synes det er fint å ha et lite arkiv over mine hjemmelagde ting og tang. Håper den kan inspirere noen andre i sine hobbyprosjekter, prøver å få med hvor mønster og oppskrifter er tatt fra, men viss du har spørsmål så bare send meg en kommentar.

Veldig gøy viss du legger igjen en hilsen eller en kommentar.

17. januar 2011

Strikkepinneposer - julegave til min moster

I julegave til min moster laget jeg et sett med "poser" til å ha strikketøy og strikkepinner i. Jeg hoppet i det og sydde i vei, til tross for at jeg føler litt prestasjonspress når jeg syr til henne. Jeg har nok til vanlig lett for å være litt slurven og ta litt lette snarveier i blandt, men når en syr gave til en som lever av å sy bunader og er husflidenes moster, så bør det gjøres ordentlig. Håper hun ble fornøyd, jeg synes i hvertfall at det ble ganske bra.
Her er det en til å ha rundpinner i, en til å ha strømpepinner i og en til å ha heklenålene i.
Og til slutt en til å ha strikketøyet i.

Mønster: Mønsteret på den store posen er fra stoff og stil, de andre er egenproduserte.
Stoff: Det brune stoffet er et brunt bomullstoff fra textart og hjertestoffet er fra stoff og stil.
Tilbehør: Knappen er kjøpt på kreaktiv.

2 kommentarer:

  1. Takk for kommentar på bloggen min:) No har eg sett litt nedover her, og må seie du lagar mykje fint! Spesielt likte eg kosefillene (så enkle, men geniale!), og eg har blitt heilt forelska i den stripete sparkebuksa. Den var kjempetøff, og eg lurer på om eg må trikse den litt til, sånn at eg kan strikke den til mi på over 1 år... Og ikkje treng ho bukse, heller! :)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å hørra! Sparkebuksa er kjempekjekk. I mønsteret er den i tre størrelsere der den største er 9-12 mnd. burde ikke være helt umulig å bruke økningsforholdene som er på de mindre størrelsene og lage seg en neste størrelse som sikkert blir ca. 1,5 år? Eg hadde prøvd :0) Lykke te!

    SvarSlett